



LAVAN PITUUS | 3.7 m |
---|---|
LAVAN LEVEYS | 1.8 m |
LAITAKORKEUS | 0.4 m |
KOKONAISPAINO | 750 kg |
KANTOKYKY | 393 kg |
PYÖRÄT | 185R14C 104N (2 x 900 kg) |
AKSELITYYPPI | Lehtijouset / Iskunvaimentimet |
KALLISTETTAVA | Ja |
JARRUT | Ei |
Kuvaus
BREN-3718 on kuumasinkityllä täyshitsausrungolla, joka on valmistettu vahvasta S355-teräksestä. Perävaunun hitsausrunko ja vetoaisa on valmistettu 3 mm paksusta teräksestä. Sivuportit on vahvistettu neliöputkella, joka yhdessä hitsatun kehyksen kanssa luo ylikuormitusta ja taipumista kestävän ristikkorakenteen.
Paraabelijousi ja öljyiskunvaimentimet takaavat erinomaisen kantokyvyn ja ajomukavuuden. Kuumasinkityn sillan palkin tekninen kantavuus on 1350 kg. Akseli on valmistettu saksalaisen valmistajan (KNOTT) navoista, joiden kantavuus on 2×675 kg. Perävaunun alla on M + S-renkaat.
BREN-3718 kevytperävaunussa on itävaltalaisen Aspöckin valmistajan sähköjärjestelmä ja valot. Perävaunussa on myös 13-napainen ja 7-napainen väliadapteri ajovalojen pistoketta varten.
Kärryssä on kippi ja vahvistetut pääteportit, joiden kantavuus on 250 kg. Ihanteellinen käytettäväksi ruohonleikkureiden tai mönkijöiden kuljettamiseen.
Pohjavaneri on laminoitu 12 mm paksu liukastumista estävä filmivaneri. Perävaunussa on 8x kuormankiinnityssilmukat sisällä ja 4x kuorman kiinnityssilmät ulkopuolella.
Täyshitsattu perävaunu BREN-3718 on suunniteltu kestämään!
RUNKO
Perävaunun hitsatuissa rungoissa on käytetty neliöputkea, jonka sisäsivuilla on käsitellyt reiät, joiden kautta on viety sähköjärjestelmän kaapelointi. Kaikilla perävaunujen rungoilla on nurkkapylväiden lisäksi myös vähintään 4 sivupilaria ja niitä yhdistävä hitsattu päällysputki. Edellä mainittujen yksityiskohtien ansiosta syntynyt ristikkorakenne estää perävaunun sivulaitojen taipumisen ja rungon pitkittäistaipuman mikäli perävaunua käytetään käyttöohjeen mukaisesti. Kaikkien runko-osien reiät on käsitelty ennen kuumasinkitystä, jotta ruosteen muodostuminen estettäisiin.
VETOAISA
Perävaunun vetoaisat on valmistettu vähintään 3 mm:n paksuisesta neliöputkesta, jonka kautta on viety sähköjärjestelmän kaapelointi. Kaikkien perävaunujen vetoaisoihin on hitsattu nokkapyörän kiinnitysprofiili, jonka liuskarakenne estää nokkapyörän kiinnitintä asennettaessa vetoaisapalkin muodonmuutoksen mahdollisuuden. Kaikkien vetoaisaosien reiät on käsitelty ennen kuumasinkitystä, jotta ruosteen muodostuminen estettäisiin
AKSELI
Kaikissa Brentex-perävaunumalleissa käytetään iskunvaimennettuja lehtijousiakseleita. Miksi?
a) Vääntyvään akseliin verrattuna lehtijousen noin 1 m:n pituudelle jakautuva tuentapinta suurentaa merkittävästi perävaunun rungon kestävyyttä pitkittäistaipumien suhteen.
b) Takaa perävaunun sujuvan jousituksen ja vakauden myös pienemmällä kuormalla.
c) Pidentää polttimoiden käyttöikää. Akselipalkki on valmistettu vähintään 4 mm:n paksuisesta neliöputkesta, jonka kiinnitykseen käytetään halkaisijaltaan 12 mm:n U-pultteja. Akselipalkkeihin hitsatut asennusosat on varustettu rei’illä ja kuumasinkitty kokonaan, jotta vältyttäisiin ruostumiselta. Akseleissa käytetään vain Saksassa valmistettuja napoja (BPW, AL-KO).
SIVUPELLIT
Kaikki laidoilla varustetut perävaunut pituudeltaan enintään 4,1 m on varustettu yhtenäisestä väännetystä profiilista laitoineen, mikä antaa huomattavan lisälujuuden perävaunun pitkittäistaipumien suhteen. Sivulaitoihin on myös taivutettu laatikon sisään työntyvä vahvistusprofiili, joka suurentaa sivulaitojen kestävyyttä sivusuuntaisiin voimiin nähden. Sivupellit on kuumasinkitty.
PÄÄTYLAIDAT
Kaikilla Brentex-perävaunuilla on perusvarustuksessa vahvistetut päätyluukut. Päätylaidat on taivutettu kahdesta toinen toistaan tukevasta 1,2 mm:n sinkitystä profiilipellistä, jotka on liitetty toisiinsa päätyprofiilien ja niittien avulla. Päätylaidat on varustettu kahdella kuumasinkityllä saranoidulla profiililla. Pitkät laitasaranat ja vahvistetut päätylaidat antavat luukuille riittävän lujuuden, jotta niitä voidaan käyttää kevyttekniikan (mönkijä, moottorikelkka, ajoleikkuri, minitraktori) ajosiltoina. Luukkujen sisäpuolinen sivu on sileä, jotta vältetään niiden vaurioitumista moottorikelkkaa sisään ajettaessa. Laidat ovat irrotettavissa ja ne on varustettu kahdella laitalukolla.
POHJAVANERI
Perävaunulaatikon pohjana käytetään vain laminoitua vedenkestävää vaneria, joka on säänkestävä ja luja vuosiksi.
KUORMAN KIINNITYS
Brentex-perävaunut on kaikki varustettu vähintään kahdeksalla sisäpuolisella kuormankiinnityssilmukalla, jotka kiinnittyvät pultein sivupalkkeihin tai pohjarunkoon. Lisäksi perävaunuilla on vähintään 4 ulkopuolista kiinnityssilmukkaa, jotka on hitsattu rungon sivupalkkien alareunaan.
LOKASUOJAT
Brentex-perävaunuilla on muoviset lokasuojat ja roiskeläpät. Lokasuojat on valmistettu laadukkaasta muovista, joka takaa lokasuojien joustavuuden myös -40°C asteen lämpötilassa.
KAAPELOINTI
Brentex-perävaunuihin käytetään itävaltalaisia Aspöckin tehtaassa valmistettuja vedenkestäviä kaapelisarjoja. Kaapeleilla on 13-osainen liitinpistoke. Perusvarustukseen kuuluu myös sovitin 13-7. Kaapelointi sijaitsee vetoaisan ja runkopalkituksen sisällä edelleen suurentaen sähköjärjestelmän kestävyyttä ympäristövaikutuksia vastaan.
VALOT
Perävaunuissa käytetään itävaltalaisia Aspöckin tehtaan valoja, jotka ovat yhdet alan parhaimmista valoista. Kaikissa perävaunuissa on peruutus- ja sumuvalot.